Home Sweet Home

14 juli 2015 - Philipsburg, Sint-maarten, Bahama's

"Het was eerst toch wel zwaar hoor." - Richard Westers

"Blij dat je weer terug bent!!" - Kina Westers

Vrijdag, 10 Juli. De wekker ging, het was eindelijk zover. Ik stapte uit bed en liep bijna struikelend naar de badkamer voor een laatste douche in het appartement. De avond ervoor was ik nog op stap geweest.

imageIedereen die ik heb leren kennen bij de Dirty Sanchez in Philipsburg ging mee naar de nieuwe Dirty Sanchez in Simpson Bay. Nog één memorabele avond vol goede muziek en drank, misschien teveel? Ik had in ieder geval een lift naar huis. Gelukkig, want de rest wou nog verder!

imageNa de douche en het ontbijt klopte iemand op de deur. Stephan was er al om nog even koffie te halen en daarna naar het vliegveld te gaan. Ik pakte mijn koffer en handbagage en bracht alles naar beneden. De deur nog op slot gedaan en het appartement netjes achter gelaten. Stephan en ik gingen nu naar Sengs, de lokale supermarkt. Daar konden we nog een koffie halen en hebben we gewacht op Scott. Met z'n drieën zijn we vervolgens richting het vliegveld gereden.

imageimageOp het vliegveld hebben we de boarding-pass opgehaald en de koffer ingeleverd. Gelukkig ging dit heel snel. We hebben daar nog wat te drinken genomen bij één van die vliegveld tentjes. Na enige tijd was het toch wel tijd om naar de douane zone te gaan. Na alle veiligheids checks kon ik dan eindelijk door de tunnel naar het vliegtuig. Dezelfde tunnel als waarin ik ook aankwam 22 weken geleden.

Het vliegtuig ging eerst naar Curaçao waar we anderhalf uur moesten wachten. Daar was dus genoeg tijd om nog even een hapje en drankje te halen. Na deze snelle hap was het vliegtuig klaar om weer te vertrekken. Op naar Nederland! Het vliegtuig ging weer de lucht in en ik had 10 uren niks te doen. Gelukkig, had KLM wat goeie films in het systeem staan! De eerste twee uren heb ik The Avengers: Age of Ultron kunnen kijken, wat een top film! De vlucht was de hele reis rustig.

Zaterdag, 11 Juli, rond 6:00.  Ik keek uit het raam en zag kon de lichtjes van London zien. Vlak daarna klonk het melding geluid in het vliegtuig en hoorden we dat het vliegtuig zal gaan dalen en dat we klaar zijn om in Nederland te landen. Uit het raam zag ik nog kilometers zee en uiteindelijk de Nederlandse kust! De landing werd ingezet en het vliegtuig daalde verder. Schiphol kwam in zicht en de riemen moesten om. De landing was rustig. Na de controle bij de douane is het dan officieel, ik ben weer in Nederland!

imageNa ruim een uur had ik mijn koffer en liep ik richting de deuren. Al snel zag ik dat erg veel mensen mij opgewacht hadden! Mijn ouders, grootouders en oom en tante stonden allemaal klaar om me weer welkom te heten. Tja na 22 weken heb je elkaar wel gemist!

Een lange autorit later kwamen we allemaal eindelijk thuis. Alles achter het huis was versiert. Tommie accepteerde al snel dat ik er weer was. Hij leek echt verbaasd mij weer te zien.

Later kwamen steeds meer mensen langs. Stephan, Paula en neefje Max kwamen 's middags. Aly en Wim, Demiën, Gerard, Fezz en Bianca vlak daarna ook nog! Er was een verassingsbarbecue georganiseerd, GE-WEL-DIG!

Dit was dan het allerlaatste verhaal. Dit was echt een top ervaring die ik niet had willen missen. Ik hoop dat iedereen die meegelezen heeft ook genoten heeft van de verhaaltjes. Het was erg leuk om jullie reacties ook elke keer weer te lezen of om van jullie te horen.