Week 20: Professionele Luilak

1 juli 2015 - Philipsburg, Sint-maarten, Bahama's

"You see this? It's like Holland!" - Ramon Westers

De grijze wolken van vorige week beloofden dus echt dat er wat slecht weer aan kwam. Maandag was Philipsburg grijs, donker en stil. Het bleef de hele dag wat miezeren en Front Street had opeens wat weg van een Nederlandse winkelstraat. Er waren erg weinig mensen in de stad en wat er was had dekking gezocht in een willekeurige winkel. Ook bij Diamonds International waren erg weinig mensen aanwezig. De bustour onder leiding van Sunshine had ook bijna niks opgeleverd. Lag het aan het weer? Hoe dan ook, deze week heeft de general manager besloten om de bustours te cancelen. Helaas...

Deze week tijdens de zelfverdediging lessen had ik een zwaar uitputtende gevecht met de trainer, Scott. Mijn judo blijft wel super handig! De twee daaropvolgende dagen voelde het aan alsof ik een berg omhoog had gesprint. Wat een spierpijn!

Deze week had ik verder erg weinig te doen. Mijn project zit erop en Ariana en Stephan waren bezig met hun eigen dingen. Af en toe was er een opdracht waarbij iets geprint moet worden of iets dergelijks. De rest van de tijd was de volgende houding van toepassing:

image

Deze week dus onderuitgezakt mijn dagen doorkomen. Het enige wat echt op het programma stond was het uitprinten van de nieuwsbrief voor iedereen. Zelfs dat is uiteindelijk vooruitgeschoven naar vrijdag zodat we maandag alles konden uitdelen.

Een kleine discussie ontstond toen we het over de datum van mijn terugreis naar Nederland hadden. Er wordt blijkbaar aan gedacht me tot en met 9 juli door te laten werken. 10 juli vlieg ik. Uiteindelijk hebben we het op een akkoordje gegooid en de maandag van de laatste week moet ik nog met de toeristen te kletsen en dan krijg ik die laatste dinsdag een toer langs alle plekken waar ik nog niet geweest ben. Woensdag en donderdag ben ik dan nog vrij.

In het weekend heb ik weer met het thuisfront geskyped. Nog eventjes en dan kan ik iedereen weer in levende lijve zien. Alle plannen die gemaakt waren gingen niet door. Één pluspunt, mijn appartement is weer schoon. Gelukkig zit mijn balkon heerlijk in de wind daar kan ik makkelijk een paar uurtjes van genieten.

Volgende week, nog meer discussies!

1. Pap:
    Moi,

Toch leuk dat ze je nog een tour geven over het eiland.

Veel plezier
  2. Mam:
    1 juli 2015
    Weer mooi geschreven.Voor dinsdag veel plezier, we horen het wel hoe het was. Geniet er nog maar even van.
  3. Familie:
    1 juli 2015
    Dus je kan nu echt beginnen met aftellen.
    geniet nog van je rondreis om de plekjes te bekijken waar jij niet bent geweest.
  4. Opa en oma:
    2 juli 2015
    wij hebben hier nou ook een beetje meer warmte, morgen word het 35 graden geniet daar nog maar even, het zijn nog maar 8 dagen en dan zien wij jouw weer groetjes tot ziens!!!!
  5. Oom W tante A:
    3 juli 2015
    Moi, je hebt het weer alvast vooruit gestuurd.Dankjewel. We zien je over een paar dagen wel. Groetjes.
  6. Familie 2:
    5 juli 2015
    Hé Ramon,

Ja, heel fijn dat je de zon vast hebt gestuurd. Nu ook meenemen hè in het vliegtuig!! Fijn dat je bijna weer thuis komt, maar voor jou misschien wel niet of heb je ons allen stiekem toch wel gemist ;-). Heb een goeie vlucht!! En geniet er nog even van zolang het kan. Al hoe wel, hier heb je waarschijnlijk ook weer vakantie.
    Groetjes R&W
  7. E.M.Houttuin:
    8 juli 2015
    Een goede terugreis gewenst. Je wordt vast met open armen ontvangen. Groetjes