Week 19: Daag project, Daaag!

22 juni 2015 - Philipsburg, Sint-maarten, Bahama's

"Don't be sassy with me!" - Ariana

Non stop, aan het werk aan mijn verslagen. Dat was mijn week vooral. We hebben namelijk besloten dat alles wel ingeleverd kon worden. Ik kan dan ook met trots melden dat ik mijn verslagen af heb gemaakt en heb opgestuurd!

Dit hield wel in dat ik vrij weinig tijd had voor andere dingen deze week. Maandag heb ik de presentatie gedaan bij Sea Palace, waar het weer niet zo druk was als een aantal week geleden. Vervolgens zijn Stephan en ik naar Divi gegaan om daar weer met mensen te praten. Helaas was de vrouw die vond dat ik daar niet meer mocht zijn daar ook aanwezig. Ik heb daar dus heel undercover de krant gelezen.

Een uurtje daarna kwam de welbekende bustoer aan in Philipsburg. Ariana had me gevraagd om die eens te bekijken. Hoe lang blijven de gasten in de winkel en wanneer vertrekken ze weer? Dankzij een paar nieuwe ideeën van Sunshine om de gasten naar binnen te lokken bleven een aantal wel bijna 2 uur lang in de winkel. Ik denk dat in al de weken dat we dit nu doen, deze week wel de jackpot bevatte. Er zijn wat dure sieraden over de toonbank gegaan.

Dinsdag had ik mijn eindgesprek via Skype met Rob Willems in Nederland. Om 11 uur stond alles gepland. Amanda was er klaar voor, ik had alle papieren, ik kreeg een berichtje van Rob dat we konden beginnen en....... ik had plots geen internet meer! Verbaasd keek ik rond, hoe kan dit? Alle lampjes op de router was uit. De magnetron liet geen tijd meer zien. Er was niet eens stroom! Ik volgde de kabels om uit te zoeken wat er mis was. Alles was aangesloten. Vervolgens liep ik naar de chinees beneden de heuvel om snel een beltegoed kaartje te halen om te kunnen bellen. Vlak nadat ik die gekocht had ging bij de chinees de tv plots aan. De stroom was terug! Ik rende naar boven om op mijn laptop te kijken of iedereen nog online was.Iedereen was er nog! Het gesprek kon eindelijk beginnen.

Mijn week kon verder niet meer stuk! Ik had enkel de verslagen nog in te leveren voor mijn project en dan had ik alle schoolopdrachten voltooid en kon ik lekker rustig aan mijn stage afronden. Ik zette de deadline voor mezelf op vrijdag. Dit gaf mij genoeg tijd om alles af te ronden en in de 2 werkweken die nog volgen zou ik makkelijk enig feedback kunnen verwerken.

Dinsdag avond ben ik naar La Bamba geweest. Een biertje doen met wat andere studenten is natuurlijk altijd goed (al helemaal tijdens Happy Hour). Ik ben wel weer wat eerder vertrokken,moest tenslotte de volgende dag gewoon op werk verschijnen

Ik moest af en toe wel wat kleine dingetjes doen voor Ariana en Stephan, maar ik kreeg erg veel tijd om aan m'n project te werken. Dat zorgde ervoor dat ik erg veel vooruitgang kon boeken op alles.

Donderdag was Lauren haar verjaardag (de barmeid van Dirty Sanchez). Dit hield in dat we daar met een groep een drankje konden doen. Gezellig, zoals altijd! Ik heb nog 3 week om daar de Bacardi Oakheart op te maken. Dat krijg je als je de enige bent die het drinkt.

Na vrijdag al mijn verslagen in te hebben geleverd ben ik er weer langs gegaan om te vieren dat al het schoolwerk praktisch klaar is! Wel verdient dacht ik zo. Ik ben daarna niet op stap gegaan. Ik was rond 9 al moe. Dan sla ik liever over en ga ik wel een leuke serie kijken. Laat ik deze week nou net een briljante serie gevonden hebben op Netflix, Californication!

californication_hank_moody_signature_by_monsterousdraw-d7c4v6i

Zaterdag had ik beloofd nog weer bij het barretje langs te gaan vanwege het aankomende strandfeestje op zondag! Zo wist ik wat ik nog mee kon nemen voor het feest. Laat de groep van zaterdag nou weer net iets te gezellig zijn geweest... Ja, ik was weer laat thuis en nee, niet volledig nuchter. Maar dat is normaal hier.

imageZondag was dus het strandfeest! Het vond plaats op Mullet Bay. Er was een barbecue, coolboxen met bier en frisdrank en nog enkele favoriete dranken van Lauren. Helaas gooide het weer uiteindelijk wat roet in het eten. Is dit een voorbode voor het weer van komende week?

Dat was het weer! Nog maar 10 dagen werken en dan nog wat dagen vrij. Wat ik nog mis uit NL? nou....

image

Want met de rest kan ik wel op verschillende manieren communiceren hé.

Tot de volgende week!

1. Familie:
    23 juni 2015
    dus weer een drukke week achter de rug deze week Ramon.
    het aftellen kan ( helaas) beginnen.
    Namens Familie nog een prettige resterende tijd gewenst.
    (laat jouw Ma niet zo nieuwsgierig zijn we zijn toch allemaal FAMILIE)
  2. Pap:
    23 juni 2015
    Dus klaar met je opdrachten en je eindgesprek gehad, helemaal goed.
    Nu nog ff nagenieten. Veel plezier en tot over 2 weken en 4 dagen.
  3. Opa en oma:
    23 juni 2015
    wij zullen jouw reisverslagen missen!!!!!
    liefs en tot gauw .
  4. E.M.Houttuin:
    30 juni 2015
    Ik lees je reisverslagen iedere week. Ik vind het top! Kan ik weer lekker even met je trotse moeder over babbelen. Je opdrachten klaar, een eindgesprek gehad, hatstikke goed.
    Dag Ramon, een goede/fijne week gewenst.