Week 14: Smart!

19 mei 2015 - Philipsburg, Sint-maarten, Bahama's

"Persistance breaks Reistance" - Dr. Marc Clark.

Deze week was het Smart event. Dat is een evenement waar ondernemers connecties maken. Zo ontmoet je mensen die iets kunnen betekenen voor je bedrijf. Bij Smart is dit vooral gericht op toerisme. Alles wat ik op kantoor gedaan heb was ter voorbereiding op het evenement. Flyers maken, doeken zoeken met het Diamonds International logo erop of een merk dat exclusief bij Diamonds International te krijgen is etc...

Terwijl ik door de papieren heen ging kwam ik erachter dat er klanten langs waren gekomen en vervolgens naar mij gevraagd hadden! Ze kwamen van Sea Palace en vonden het hartstikke leuk dat de stageloper met de mensen daar gepraat haden besloten langs te komen. Super trots natuurlijk!

Woensdag was het openingsfeest van Smart. Dit feest en het evenement vond plaats bij het Sonesta hotel, vlakbij het vliegveld. Iedereen was in hele formele kleding. Het doel was om mensen te leren kennen. een paar uurtjes rondlopen met een martini in mijn hand? Deze James Bond afbeelding geeft ongeveer wel weer wat voor gevoel dat geeft:

De volgende dag was het echte event. Hier hadden we een tafel met wat gratis pennen, folders en een aantal acties om met mensen te kunnen praten en zien of er iets tussen zit wat nuttig zou kunnen zijn voor Diamonds International. Gelukkig hoefde ik daar geen besluiten over te maken. Ik kon gewoon met mensen kletsen en vertellen wat ik doe. Ook heb ik een workshop gevolgd van Dr. Marc Clark. Dat was echt reuze interessant. Het thema was toerisme en één van de onderwerpen was toerisme en Social Media. Ook hebben we een vooruitblik gedaan op waar toerisme allemaal nog groeien gaat. Conclusie, lastig te bepalen maar de steden die nu mensen beginnen aan te trekken zullen nog enorm groeien.

Die avond was het eindfeest alweer. Dit keer champagne drinken en kreeft eten, het rijkeluis leven? Nou voor de mensen die nog nooit kreeft gehad hebben.... Ik vond er zelf niet zoveel aan. Ik weet wel een visrestaurantje waar je lekkerder kunt eten en dat zonder kreeft! Ik heb hier ook nog businesskaartjes gekregen voor als ik ooit nog een nieuwe stageadres zoek of werk zoek als ik afgestudeerd ben.

Zaterdag had ik een dagje helemaal niks. Dat betekende dus, lekker op m'n balkonnetje zitten. Genieten van de zon met een drankje erbij en 's avonds nog even kijken of er nog wat leuks te doen is in Maho (vlakbij het vliegveld).

Zondag was het nu stranddag! We hebben dit keer Orient Bay bekeken. Hier heb ik lekker op een strandstoel gelegen en achteraf hebben we nog rondgekeken bij beide kanten van het strand. De ene kant hadden we het naakt stand gevonden en aan de andere kant hadden we een vervallen huis gevonden. Hier heb ik nog wat foto's gemaakt. Het was net een spookhuis!

Dat was het weer voor deze week,

Tot volgende week allemaal!

(ps: meer foto's van smart volgen hopelijk nog)

1. Pap:
    19 mei 2015
    Jetje Ramon, wat weer een topweek. Bepaald geen saaie stage.

Groeten oet Daam
  2. Opa en oma:
    19 mei 2015
    de weken vliegen bij jouw zeker ook snel om!!!
    leuke verhaal
    liefs opa en oma
  3. Mam:
    19 mei 2015
    Weer mooi geschreven, als je weer thuis bent nemen we je wel mee naar dat visrestaurant
  4. Familie 2:
    20 mei 2015
    Hé Ramon, ja, het was weer een hele leuke week (jaloers), vooral op het mooie weer! Ik zou daar maar mooi blijven. Zo te horen heb je daar zo een baan..........maar ja, dat kan natuurlijk ook weer niet, want die 5 maanden duurt al heel lang voor ons. Geniet er nog maar mooi even van!! Groetjes
    Robert en Willy
  5. Jan steenbergen:
    23 mei 2015
    He Ramon je hebt het goed voor elkaar daar maar het gaat al weer snel jongen hier niks strandstoel koud en guur maar die kreeft dat zal wel lekker zijn geweest denk ik?? je wil het niet te mooi laten overkomen ... begrijp ik wel....
    Veel succes nog en als het kan .. "een paar diamanten achter over"" ha ha groet Jan en Ina