Week 16: Hard werken en Advocaten

2 juni 2015 - Philipsburg, Sint-maarten, Bahama's

"Monday, you bastard"- Kamini Danny

Deze week begon ik weer met de bustour die ik ook eerder tijdens mijn stage gedaan heb. Dit keer samen met Ariana en we hadden allebei een bus vol Engels sprekende mensen. Dat is altijd een hele opluchting! Nu ik wat langer op Sint Maarten ben wordt het wat makkelijker er iets over te vertellen. Leuke locaties aan te wijzen en te roepen dat iedereen de camera klaar moet hebben om een foto te maken van het prachtige uitzicht. Ik heb ook de Frans-Nederlandse grens aangewezen en gevraagd of iedereen de paspoorten tevoorschijn wou halen. Dit zorgt altijd voor een leuke schrikreactie. Ook zijn er weer wat verkopen gemaakt! Dat is altijd iets om trots op te zijn. Achteraf nog gegeten bij Gusto, mijn favoriete lunch plekje. Ariana was ook erg te spreken over het meest briljante wat ze aanbieden.. frozen coffee cream!

Maandagavond ben ik weer naar mijn zelfverdediging les gegaan.image Hier mochten we na wat nieuwe trucs te leren weer proberen elkaar uit te schakelen. Dit keer mocht ik tegen een ervaren kickbokser vechten. Na een lang gevecht had ik hem op de grond, waarna hij zo snel mogelijk uit het raam gehangen moest worden zodat hij kon bijkomen. Terwijl dat gebeurde voelde ik wat branden op m'n wang. Ja hoor. Een prachtige streep recht over mijn gezicht. Ach... wel stoer toch?

Deze week ben ik ook erg tevreden met mijn vooruitgang met het project van mijn stage. Ik loop namelijk alweer twee weken voor op schema! Daarnaast is eindelijk mijn op één na laatste nieuwsbrief klaar en uitgedeeld. Daarna volgden enkele dagen waarin meerdere mensen iets vroegen waar ik wel "tijd voor zou hebben". Tot en met vrijdag was het voor mij dus opeens erg druk. Gelukkig alle taken volbracht!

imageVrijdag na werk kwam ik bij Holland House bij een feestje van advocaten terecht. Er was een wedstrijdje geweest onder wat leerlingen van een middelbare school. Hierbij moesten ze een zaak onderzoeken en naspelen. Tijdens dit evenement werd er een prijs uitgedeeld. De Premier van Sint Maarten kwam persoonlijk langs voor de overhandiging van de beker. Erg leuk om te zien natuurlijk!

Vrijdagavond heb ik gegeten bij Karakter. Een restaurantje direct aan het strand naast het vliegveld. Dit is een erg mooie locatie met een ideaal fris windje. Het eten was ook erg goed. Daarna was er een feestje bij de studenten in het Rama hotel. Daar waren (voor mij) een hoop nieuwe gezichten. Erg leuk om weer nieuwe mensen te ontmoeten natuurlijk!

Zaterdag leek het strand weer te worden. De zon scheen en dus heb ik mijn strandspullen gepakt en ben ik met Margot en haar moeder naar Bay Rouge gegaan. Zoals ik al eerder verteld heb is dit wel een van de mooiste stranden. Dit keer heb ik meer gezwommen dan op het strand gelegen. HEERLIJK!

Zaterdagavond zijn we naar een (voor mij) nieuwe club geweest. La Shore. Deze bar/discotheek heeft een hele mooie moderne sfeer. Overal staan banken en tafeltjes waar je met je groepje kunt zitten. De muziek die gedraaid wordt is erg goed. Het heeft echter 1 minpuntje.... $6 voor een biertje is toch wel veel!

Zondag? Het werd hoog tijd om mijn appartementje maar eens te ontdoen van zand en stof. Maar daar zal ik jullie niet teveel mee vervelen!

Dat was het weer voor een druk werkweekje! Tot volgende week!

PS: Margot, Succes weer in NL. Doe iedereen de groeten!

1. Familie:
    2 juni 2015
    Ramon hopende op een rustig weekje achteraan.
    S 6
  2. Mam:
    2 juni 2015
    Weer druk gehad dus. Mooi geschreven,jammer dat er studenten terug moeten.succes de komende weken
  3. Pap:
    2 juni 2015
    Er valt nog genoeg te ontdekken dus
    Verder sluit ik me bij mam en familie aan.

Groetjes.
  4. Opa en oma:
    3 juni 2015
    mooi mooi mooi man !!!!
  5. E.M.Houttuin:
    5 juni 2015
    Ramon, weer met plezier gelezen! groetjes